اخبار

قرص کانفرون برای کلیه

قرص کانفرون برای کلیه

قرص کانفرون چیست؟ قرص کانفرون از دسته فراوردههای گیاهی به حساب میآید و برای درمان مشکلات مربوط عفونتهای مجاری ادراری مورد استفاده قرار میگیرد

ترکیبات قرص کانفرون:

حاوی ترکیباتی از پودر‌های گیاهی همچون رزماری ،ریشه‌ی انجدان، سنتاریوم می‌باشد که این گیاه‌ها خواص ادرار آور دارند، همچنین به بهبود عملکرد کلیه و رفع اسپاسم عضلانی کمک می‌کنند.

قرص کانفرون برای کلیه

کلیه‌ها از چندبخش اصلی تشکیل شده‌اند:

دوبخش اصلی که در تولید ادرار نقش بسزایی دارند.

1. قسمت ادرارزا: قسمت بزرگتر و خارجی کلیه که به آن کپسول لمینا (Capsule of Bowman) نیز گفته می‌شود. این بخش شامل گلومرولوس و لوله کانال‌های نفری می‌شود. در اینجا فرآیند فیلتراسیون اولیه ادرار انجام می‌شود و مواد زائد از خون جدا شده و به لوله کانال‌های نفری منتقل می‌شوند.

2.قسمت ادرارشویی: قسمت داخلی و کوچکتر کلیه که به آن لوله کانال‌های نفری (Renal Tubules) نیز می‌گویند. این بخش شامل لوله پیچیده‌ای است که مواد جدا شده در قسمت ادرارزا پس از فیلتراسیون نهایی و تغییرات شیمیایی بیشتر به ادرار تبدیل می‌شوند. اینجا امکان بازجذب مواد مفید برای بدن و تخلیه مواد مضر از ادرار وجود دارد.

اثر قرص کانفرون بر عملکرد کلیه چگونه است:

براساس ترکیبات ادرار آوری که در این قرص وجود دارد سبب افزایش ادرار در بخش‌های ادرار زا و ادرار شویی می‌شود همچنین التهاب ها و عفونت های موجود در مجاری ادراری را نیز برطرف می‌کند.

مزایا و معایب قرص کانفرون

مزایا:

1.حفظ سلامت کلیه: کانفرون با هدف درمان عفونت های ادراری به عنوان پشتیبانی برای سلامت عملکرد کلیه تجویز می‌شوند.

2.کاهش علائم بیماری‌های کلیه: برخی از افراد دچار عفونت ادراری با التهاب کلیه خواهند شد می‌توانند با مصرف کانفرون علائم بیماری خود را کاهش دهند.

3. تنظیم فشار خون: در برخی موارد، کانفرون که بر روی کلیه تأثیر می‌گذارد می‌تواند به تنظیم فشار خون نیزکمک کند.

قرص کانفرون برای کلیه

معایب:

1.عوارض جانبی: مصرف کانفرون نیز ممکن است مانند دیگر دارو ها سبب به وجود آوردن عوارضی مانندمشکلات گوارشی تهوع استفراغ و اسهال شود . همچنین احتمال بروز واکنشهای حساسیتی.

2.تداخل با داروهای دیگر: گاهی ممکن است مصرف کانفرن همزمان با مصرف داروهای دیگر تداخل ایجاد کند.

3. هزینه: مصرف مکمل‌ها یا داروهای خاص ممکن است هزینه‌بر باشد، و باید در نظر گرفته شود.

زمان مصرف قرص کانفرون:

قرص کانفرون را می‌توانید در زمان‌هایی همچون صبح ها ظهر‌ها و عصر ها در هر زمان ۲ عدد مصرف نمایید البته طول دوره‌ی درمان بستگی به پزشک معالج شما دارد.