اخبار

ساوپالمتو یا نخل اره ای چیست؟

ساوپالمتو یا نخل اره ای چیست؟

داروهای حاوی نخل اره ای به تنهایی یا مخلوط با گیاهان دیگر به طور گسترده در ایالات متحده و اروپا فروخته می شوند. مانند تمام داروهای گیاهی، مهم است که بدانیم چه شواهدی برای حمایت از ایمنی و اثربخشی نخل اره وجود دارد.

در این مقاله، موارد استفاده، دوز و عوارض جانبی استفاده از داروهای حاوی عصاره نخل اره را بررسی می کنیم. با دارو ستاری همراه باشید.

ساوپالمتو یا نخل اره ای چیست؟

نخل اره ای نوعی درخت خرما است که در آب و هوای گرم سواحل جنوب شرقی ایالات متحده رشد می کند.

داروهای نخل اره حاوی عصاره ای است که از توت های درخت گرفته شده است. به طور سنتی، بومیان آمریکایی از قبیله سمینول، توت های درخت نخل اره ای را برای کاهش مشکلات ادراری و تولید مثلی، در میان سایر بیماری ها، می خوردند.

اکنون عصاره نخل اره به شکل قرص، مایع و چای در دسترس است. این به طور گسترده در ایالات متحده به عنوان یک درمان جایگزین برای درمان شرایط ناشی از کاهش سطح تستوسترون مصرف می شود.

موارد استفاده از نخل اره ای:
نخل اره ای کاربردهای مختلفی دارد. اکثر آنها به تأثیری که اعتقاد بر این است که بر تستوسترون دارد مربوط می شود.

کاهش سطح تستوسترون باعث ایجاد شرایط مختلفی می شود که با تثبیت سطح این هورمون قابل درمان است.

برخی از مردم فکر می کنند که نخل اره ای از تجزیه تستوسترون جلوگیری می کند. وقتی تستوسترون نمی تواند به طور طبیعی تجزیه شود، سطح هورمون در بدن بالا می رود.

برخی از افراد برای مدیریت هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)، که یک بزرگ شدن غیر سرطانی غده پروستات است، از نخل اره ای استفاده می کنند.

پروستات یک غده گردویی شکل کوچک در دستگاه تناسلی مردان است. با بالا رفتن سن مرد و کاهش سطح تستوسترون، افزایش اندازه غده پروستات بسیار رایج است.

برخی از مردان ممکن است BPH را تجربه کنند، جایی که پروستات بزرگتر از آنچه باید باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، پروستات می تواند به مجرای ادرار فشار بیاورد و باعث ناراحتی و علائم دیگر شود.که می تواند شامل:

تکرر ادرار
مشکلات شروع یا حفظ ادرار
نیاز به بیدار شدن در شب برای ادرار کردن
از آنجایی که اعتقاد بر این است که نخل اره ای سطح تستوسترون را افزایش می دهد، مردان مبتلا به BPH ممکن است از نخل اره ای استفاده کنند زیرا فکر می کنند پروستات را کوچک می کند و علائم ادراری را تسکین می دهد.

درمان سرطان پروستات:
از آنجایی که به نظر می رسد نخل اره ای بر سطح هورمون های مردانه مانند تستوسترون تاثیر دارد، ممکن است به کاهش رشد سلول های سرطانی در پروستات نیز کمک کند. به همین دلیل، برخی از مردانی که سرطان پروستات دارند، علاوه بر درمان سنتی، از مکمل‌های نخل اره ای نیز استفاده می‌کنند.هر کسی که در مورد سرطان پروستات نگرانی دارد باید همیشه با پزشک صحبت کند. مهم است که قبل از امتحان یک درمان جایگزین، به دنبال تشخیص مناسب و درمان مناسب باشید.

میل جنسی:
تستوسترون در میل جنسی مردان و زنان نقش دارد. و این موضوع با باروری مرتبط است زیرا بر تولید اسپرم و تخمک تأثیر می گذارد.

به این ترتیب، افراد ممکن است از نخل اره ای برای افزایش سطح تستوسترون خود استفاده کنند. این می تواند به آنها کمک کند میل جنسی افزایش یافته یا تمایل بیشتری به رابطه جنسی داشته باشند.

ریزش مو:
با افزایش سن مردان، طبیعی است که مقداری از موهای خود را از دست بدهند. این فرآیند طبیعی به دلیل هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) رخ می دهد که محصول جانبی تجزیه تستوسترون است.

مردانی که دچار ریزش مو هستند ممکن است برای تثبیت سطح تستوسترون و کند کردن روند ریزش مو از نخل اره ای استفاده کنند.

درمان بیماری های جزئی:
افراد همچنین ممکن است از نخل اره ای برای طیف وسیعی از بیماری های دیگر استفاده کنند، از جمله:

سرفه، سرماخوردگی و گلودرد
برونشیت
سردرد
مشکلات خواب
استفاده از نخل اره‌ای برای درمان این بیماری‌ها بر اساس سنت است، اما محققان اطلاعات کمی در مورد مواد فعال آن دارند یا اینکه علائم مربوط به این بیماری‌ها را بهبود می‌بخشد.

اثربخشی:
بسیاری از مردم بر اساس شواهد حکایتی از داروهای گیاهی مانند نخل اره ای استفاده می کنند. با این حال، درک علم پشت این ادعاها و کشف شواهدی برای حمایت از ایمنی و اثربخشی نخل اره ای مفید است.

تاثیر بر کوچک شدن پروستات:
از نظر تاریخی، مطالعات در مورد اینکه آیا نخل اره ای می تواند تسکین موثری از BPH ارائه دهد، بی نتیجه بوده است. مطالعه ای در سال 2000 نشان داد که اثرات نخل اره بر علائم BPH با دارونما تفاوتی ندارد.

با این حال، اخیراً شواهدی وجود دارد که خلاف آن را نشان می دهد. در سال 2013، یک منبع معتبر آزمایشی آزمایشی نشان داد که نخل اره ای باعث کاهش جزئی علائم BPH و اختلال عملکرد جنسی مرتبط می شود.

با این حال، مردم باید توجه داشته باشند که بهبود علائم در مطالعه 2013 بسیار کم بود و این مطالعه شامل کمتر از 100 شرکت‌کننده بود.

جلوگیری از سلول های سرطانی:
مطالعه‌ای در سال 2007 نشان می‌دهد که نخل اره‌ای ممکن است در درمان سرطان پروستات مفید باشد، زیرا به نظر می‌رسد رشد سلول‌های تحت تأثیر این بیماری را کند می‌کند.

با این حال، مطالعه دیگری نشان داده است که مصرف نخل اره ای در واقع خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش نمی دهد.

قبل از اینکه نخل اره ای راهی مناسب برای درمان یا پیشگیری از سرطان پروستات در نظر گرفته شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

تنظیم تستوسترون:
مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که مکمل حاوی نخل اره ای باعث افزایش سطح تستوسترون می شود. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات بیشتری برای تعیین نقش نخل اره ای در تنظیم موثر تستوسترون مورد نیاز است.

به این ترتیب، کارشناسان نمی توانند با قطعیت بگویند که نخل اره ای سطح تستوسترون را تثبیت می کند.

دوزهای مصرفی و تداخلات:
پودر نخل اره ای ، که ممکن است در چای یا قرص استفاده شود.
هنگام مصرف نخل اره ای، مانند هر دارویی، مهم است که دوز توصیه شده روی بسته را بررسی کنید.

هنگام مصرف نخل اره ای برای اولین بار، ایده خوبی است که با پزشک صحبت کنید. پزشک می تواند بررسی کند که مصرف نخل اره در کنار داروهای موجود بی خطر است.

از آنجایی که نخل اره ای ممکن است با هورمون های دیگر تداخل داشته باشد، زنانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند نباید آن را مصرف کنند.

همچنین می تواند لخته شدن خون را کند کند و افرادی که از داروهای ضد انعقاد یا ضد پلاکت مانند آسپرین استفاده می کنند نیز باید از نخل اره ای خودداری کنند.

محصولات نخل اره ای برای خرید آنلاین در دسترس هستند، اما برای اطمینان از ایمن بودن آنها باید قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

عوارض جانبی:
نخل اره ای دارای برخی عوارض جانبی خفیف است، از جمله:

سرگیجه
سردرد
حالت تهوع
استفراغ
یبوست
اسهال
از آنجایی که به عنوان یک هورمون عمل می کند، انجمن بارداری آمریکا به زنان توصیه می کند که در دوران بارداری یا شیردهی از نخل اره ای استفاده نکنند. زنانی که در دوران بارداری به مصرف یک گیاه دارویی یا مکمل فکر می کنند باید ابتدا با پزشک مشورت کنند.

نتیجه:
تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که آیا نخل اره ای یک درمان موثر برای شرایط مرتبط با پروستات است یا خیر.

در حالی که شواهدی برای حمایت از این واقعیت وجود دارد که نخل اره ای ممکن است تأثیر مثبت داشته باشد، عوارض جانبی بالقوه آن به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

اگرچه قطعی نیست، اما شواهد فعلی تجربه افرادی را که نخل اره را مفید می دانند، تضعیف نمی کند. اگر درست گرفته شود، ممکن است به عنوان یک درمان مکمل ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

داروخانه دکتر ستاری

خرید محصول ساوپالمتو